Kto viac vie, môže podnikať

logo efektívnejšie

Autor článku:

Redakcia efektívnejšie.sk

Redakcia efektívnejšie.sk

Redakcia efektívnejšie.sk pozostáva z externých prispievateľov, ktorí radi píšu o témach z ekonómie, podnikania, alebo iných témach, ktoré by Vás mohli zaujímať.

Zdroje článku:

🏠 Domov > Blog > Podnikateľské príbehy > V čom podnikať v roku 2022 – V čom podnikať na internete

V čom podnikať v roku 2022 – V čom podnikať na internete

03. septembra 2021

Podnikanie na internete je asi jedno z tých najlákavejších, keďže vstupné náklady sú častokrát minimálne. Neobmedzené možnosti internetu dávajú priestor na predaj rôznych druhov tovarov alebo služieb online. Ktoré druhy tovarov a služieb budú trendom v roku 2022?

človek drží tablet s nápisom online business a vedľa je papier s grafom

Seriál článkov „V čom podnikať v roku 2022“

Pripravili sme pre Vás seriál článkov „V čom podnikať v roku 2022“. Postupne sa venujeme nápadom na podnikanie v špecifických podmienkach a situáciách. Náš seriál má päť častí a okrem tohto článku „V čom podnikať na internete“ sme pre Vás pripravili aj články:

Rozmach internetu priniesol rozmach podnikania na internete

Rozmach internetu v posledných rokoch priniesol ľuďom nebývalé možnosti. Netýka sa to len možností zábavy, vzdelávania či nakupovania, ale výrazne uľahčil možnosti aj v oblasti podnikania. Na podnikanie na internete často stačí počítač s pripojením na internet, pričom nie je potrebné investovať množstvo peňazí do kancelárie či predajnej plochy.

Čo je potrebné na podnikanie na internete?

Čo je však potrebné na podnikanie na internete? V prvom rade je potrebné vaše podnikanie zlegalizovať a prihlásiť sa na príslušné úrady. K najčastejším formám patrí podnikanie na živnosť alebo spoločnosť s.r.o.. Porovnanie týchto dvoch foriem podnikania sme pre vás pripravili v našom článku Porovnanie živnosti a spoločnosti s.r.o., aby ste sa dokázali jednoduchšie rozhodnúť a vybrať tú správnu možnosť pre Vás.

Veľmi podstatnou časťou podnikania na internete, bez ktorej sa rozhodne nezaobídete je  nápad. Napriek tomu, že sa vám nápad môže zdať úplne dokonalý, je potrebné sa od neho odosobniť a zistiť, či sa s danou činnosťou oplatí podnikať na internete. Validácia nápadu je dôležitá najmä preto, že štatistiky zlyhaní v podnikaní uvádzajú ako druhý najčastejší dôvod zlyhania podnikania neexistujúci dopyt po produkte či službe.

Overenie nápadu môžete urobiť pomerne jednoducho, a to sledovaním rôznych fór či diskusií, ktoré by sa mohli týkať oblasti vášho nápadu. Ďalšou možnosťou je napríklad našepkávač kľúčových slov, ku ktorému sa dostanete bezplatne v službe Google Ads. Tu je navyše možné zistiť počty hľadaní jednotlivých výrazov.

Neviete ako zistiť počty hľadaní jednotlivých výrazov cez Google Ads? Napíšte nám a my ich pre Vás zadarmo zistíme.

Webstránka a marketing sú základom úspešného podnikania na internete

Bez webu a marketingu sa na internete nepresadí žiadny podnikateľ. Weby už dnes nie sú žiadna alchýmia a jeho tvorbu, v závislosti od náročnosti, zvládne takmer každý. Vo všeobecnosti sa na začiatok odporúča začať s jednoduchou web stránkou či eshopom, ktorým možno budú chýbať niektoré funkcie, ale v prípade neúspechu budú škody o niečo menšie. Ak si na tvorbu webu netrúfate, je možné sa obrátiť na odborníkov.

Podobné je to v oblasti marketingu. V začiatkoch je vhodné zamerať sa skôr na platené formy propagácie (Google Ads, Facebook, YouTube a pod.), ktoré prinesú výsledky v relatívne krátkom čase. Ruku v ruke s tým však ide aj budovanie neplatených kanálov pomocou optimalizácie SEO, čo je časovo náročnejšie, avšak z dlhodobého hľadiska výhodné

Neviete v čom podnikať? Možnosťou je predaj tovarov na internete

Je potrebné mať na pamäti, že predaj niektorých tovarov a služieb online môže mať isté legislatívne obmedzenia, a preto je o to dôležitejšie poriadne zvážiť vstup do týchto odvetví. Spravidla sa jedná o predaj alkoholických nápojov, liekov, doplnkov výživy.

Medzi najlepšie predávané tovary na internete patria nepochybne knihy, elektronika, móda či nábytok. Pri týchto tovaroch je nutné myslieť na šírku konkurencie a potenciálnych dodávateľov, ktorých môže byť náročné získať na vašu stranu či vyjednať si výhodné podmienky, aké majú veľký hráči na trhu. V niektorých týchto odvetviach je tiež nutné počítať s nižšími maržami (typickým príkladom je elektronika), čo môže viesť k potrebe vyššieho kapitálu na začiatku podnikania.

Iným prípadom je, ak sa rozhodnete predávať vlastné výrobky, kde sa však rovnako nezaobídete bez istej formy dodávateľského reťazca. V takomto prípade však môže byť o poznanie jednoduchšie definovať konkurenčnú výhodu či iné prednosti výrobku.

Predaj potravín na internete

Predaj potravín online zažíva v posledných rokoch veľký rozmach. Svoj doteraz najväčší vrchol dosiahol počas pandémie koronavírusu, keď sa ľudia vo všeobecnosti presunuli viac na internet. Tu je však potrebné ľuďom poskytnúť podobné služby ako v kamenných potravinách, čo je výrazne náročné na kapitál (potreba širokého sortimentu, čerstvých potravín a pod.) a na dodávateľský reťazec. Zaujímavou voľbou môžu byť menej tradičné potraviny pre naše končiny a s tým spojená orientácia na špecifickú kuchyňu.

Predaj erotických pomôcok online

Prvou dobrou správou je, že v oblasti erotiky nenájdeme online prakticky žiadneho giganta, ktorý by diktoval podmienky trhu. Eshopy v tejto oblasti môžu ťažiť najmä z osobného prístupu a diskrétnosti, na ktorú je špeciálne oblasť erotiky háklivá.

Predaj drogérie a kozmetiky na internete

V prípade predaja drogérie a kozmetiky na internete je potrebné myslieť na fakt, že do drogérie chodia ľudia často aj pre 1-2 malé položky, čo nemusí byť efektívne objednať online. Ak dokážete ľudí motivovať cenou dopravy a rýchlym dodaním, môžete získať veľkú časť zákazníkov na svoju stranu. Pri špecifických produktoch, ako sú napríklad parfumy a voňavky, je potrebné myslieť aj na to, že zákazníci si ich chcú najprv vyskúšať. To u časti z nich môže viesť k neochote nakupovať tento sortiment online, prípadne k vyššej vratkovosti objednávok.

Predaj oblečenia online

Pri online predaji oblečenia sú riziká totožné s tými pri predaji parfumov. Ak aj budete mať perfektne vyriešené fotografie a budú absolútne verné, zákazníkovi stále nemusí dokonale sadnúť strih, veľkosť či materiál. Tento problém môžete eliminovať jednoduchým spôsobom vrátenia či výmeny. Dobrou správou však je, že dopyt po nákupe oblečenia na internete neustále rastie.

Poskytovanie služieb na internete je ďalším výborným spôsobom podnikania v roku 2022

Druhou oblasťou v čom je najlepšie začať podnikať sú služby, pri ktorých poskytovaní môžu byť vstupné náklady často výrazne nižšie a dokážete využiť vybavenie, ktoré už máte, ako počítač či internetové pripojenie.

Copywriting, kreatívne texty a korektúry textov

Ak ste kreatívny človek, radi píšete texty na rôzne témy a v neposlednom rade dokonale ovládate gramatiku, copywriting či korektúry textov môžu byť pre vás správnou voľbou. S rozmachom e-shopov a ďalších webov rastie dopyt po týchto službách závratným tempom. Podnikatelia na túto činnosť nemajú dostatok času, a práve preto siahajú po týchto službách.

Online kurzy, koučing a poradenstvo

Vynikáte v nejakej oblasti? Skvelou príležitosťou je podeliť sa o svoje znalosti a skúsenosti vo forme kurzov a poradenstva na internete. Veľa ľudí skôr ocení hovorené slovo či video ako do posledného detailu rozpísaný popis. A oblasti? Tie sú prakticky nekonečné, nech sa jedná o varenie, výuku cudzích jazykov, fotenie, počítačové znalosti, účtovníctvo, cvičenie či chudnutie. V neposlednom rade je potrebné myslieť na empatický prístup, trpezlivosť a dobré komunikačné znalosti.

Podnikanie formou vlastného blogu

Písanie vlastného blogu môže byť zaujímavým spôsobom podnikania, ak dokážete písať pútavý obsah, ktorý dokáže zaručiť vysokú návštevnosť. V tomto prípade si tak viete na web umiestniť reklamy, ktoré pre vás budú generovať zisky. Tento proces je však zdĺhavý a nie každý v ňom bude úspešný.

A čo podnikanie ako IT profesionál?

Je dobre známe, že IT profesionálov je v našich končinách veľmi málo. Ak patríte medzi tých, ktorí sa v tejto oblasti cítia ako doma, máte vyhraté. Nedostatkovými odborníkmi sú dnes nepochybne programátori eshopov a web stránok, aplikácii pre Android a iOS, ale aj v mnohých ďalších oblastiach. Stačí si vybrať oblasť, rozhodiť siete a vyberať si z ponúk.

Nepodceňte výber predmetu podnikania

Každý podnikateľ musí mať oprávnenie podnikať v činnostiach, ktoré vykonáva. Aj pri živnosti, aj spoločnosti s.r.o. je potrebné si zvoliť také živnosti, aby zahŕňali všetky potrebné predmety podnikania (tzv. živnosti).

Ak na vykonávanie predmetu podnikania nie je potrebné preukázať odbornú spôsobilosť alebo vyučenie v odbore, ide o voľnú živnosť. Medzi najviac využívané voľné živnosti patria:

  • kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo iným prevádzkovateľom živností (veľkoobchod),
  • sprostredkovateľská činnosť v oblasti obchodu, služieb či výroby,
  • administratívne služby,
  • činnosť podnikateľských, organizačných a ekonomických poradcov,
  • reklamné a marketingové služby,
  • služby súvisiace s počítačovým spracovaním údajov,
  • prípravné práce k realizácii stavby

Živnosti, ktoré vyžadujú určité špecifické vzdelanie alebo iné preukázanie odbornej spôsobilosti, sú viazané a remeselné živnosti.

Založenie spoločnosti s.r.o.

169 €

vrátane poplatku

Založiť s.r.o.

Založenie živnosti

29 €

Založiť živnosť

Autor článku:

kruhová fotografia Mgr. Mária Kučeríková
Redakcia efektívnejšie.sk

zakladateľ efektívnejšie.sk

Redakcia efektívnejšie.sk pozostáva z externých prispievateľov, ktorí radi píšu o témach z ekonómie, podnikania, alebo iných témach, ktoré by Vás mohli zaujímať.

Zdieľať článok:

Zdroje článku:

efektívnejšie.sk

 

Zdieľať článok:

Rozmýšľate nad podnikaním, ale neviete čo všetko musíte spraviť alebo ako začať podnikať?

Poskytujeme bezplatné poradenstvo v začiatkoch podnikania

Mgr. Martin Jurkovič, +421 903 276 531, info@efektivnejsie.sk

Otázky a odpovede k článku

Čo potrebujem k podnikaniu na internete?

Okrem znalostí a nápadu budete potrebovať hlavne počítač a pripojenie k internetu. Potrebné je tiež vykonávať podnikateľskú činnosť na základe oprávnenia, väčšinou formou živnosti, alebo spoločnosti s.r.o.

Oplatí sa mi predávať online na internete, keď už mám fyzický obchod (kamennú prevádzku)?

Pravdepodobne áno, ale odpoveď nie je úplne jednoznačná. Je potrebné zvážiť aké vstupné náklady je potrebné vynaložiť na začatie predaja „online“ a či ste schopný nastaviť procesy, aby bol predaj cez internet efektívny a prínosný. Je ale pravda, že predajom cez internet máte možnosť získať množstvo potenciálnych zákazníkov nielen z vášho okolia.

Ako overiť, že je môj nápad na podnikanie na internete správny?

Odporúčame sledovať rôzne diskusné fóra či našepkávač kľúčových slov od Googlu. Takto môžete pomerne jednoducho zistiť, či po vašom podnikaní bude dopyt.

Ako prezentovať svoje podnikanie na internete?

Záleží od typu vášho podnikania. Ak poskytujete služby, vystačíte si s obyčajným prezentačným webom, ak predávate tovary, budete potrebovať e-shop.

Existujú neplatené formy propagácie online podnikania?

Áno, jedná sa napríklad o optimalizáciu obsahu pre vyhľadávače, známu pod skratkou SEO. Jedná sa dlhodobý, ale efektívny proces propagácie. „Neplatená forma“ rozumieme takým štýlom, že vďaka SEO sa webová stránka podnikateľa zobrazuje na neplatených pozíciách, ktoré sú zadarmo. Služby SEO ale väčšinou zdarma nie sú.

Aké tovary predávať na internete?

Na internete je možné predávať prakticky čokoľvek, čo Vám napadne. Najčastejšie sa jedná o elektroniku, knihy, oblečenie, nábytok, drogéria, športové potreby a mnoho ďalšieho.

Aké služby predávať na internete?

Medzi najčastejšie žiadané služby v roku 2022 patrí  copywriting, tvorba kreatívnych textov, korektúry textov, preklady do a z cudzích jazykov, online kurzy, služby IT odborníkov a mnohé ďalšie.

Súvisiace články